17 Şubat 2015 Salı

Et-Kemik Suyu Yapımı

Bugün ilk defa kemik suyu yaptım.Yapması zor değil ancak biraz vakit alıyor.Kasaptan dana kemik aldım (iki parça)
Kemik suyu yapımı için evde büyük bir tencere olmalı! Benim olmadığı için 2 ayrı tencerede hazırladım.
Öncelikle kemikleri soğuk suda bekletiyoruz.(5-10dk)
Ardından tencereye koyup kemiklerin çok hafif üzerine geçecek kadar soğuk su ekliyoruz.Yaklaşık 1 saat kadar kaynatıyoruz.Üzeri (yeşilimsi renkte) köpüklenmeye başladığında süzgeçle köpükleri alıyoruz.Ben çay süzgeciyle tencerenin içinden temizledim.Ardından kemiğin içindeki ilikleri bıçak yardımıyla alıyoruz ve iliğini aldığımız kemikleri sudan çıkarıyoruz.



İçinden çıkardığımız ilikleri yine çay süzgeçi yardımıyla sudan alıp büyük süzgecin içine koyuyor daha sonra minik süzgeç yardımıyla eziyoruz.




15 dakika daha kaynatıp tencerenin altını kapatıyoruz.Yaklaşık 2 saat sonra soğumuş et suyunu buzluk poşetine doldurup buzluğa koyuyoruz.Ben cook marka buz poşeti kullandım.Kemik suyunu poşete doldurmak için huni kullandım.Bu arada 10 poşetten 5'i patladı (!) 2 paket almakta fayda var.Ya da hiç bu tarz bir poşetle uğraşmadan kağıt bardaklara da doldurabilirsiniz.Ben yer tasarrufu yapmak zorunda olduğum için böyle bir yöntemi daha mantıklı buldum.



Hazır kemik suyum elimin altındayken Gurme Bebek tarifiyle brokoli çorbası yaptım.2 büyük kase içti Bade.Ve son kaşıkta ısrar yoktu! Yani 3.ye açıktı :) Mutlaka denemelisiniz!


Gurme Bebek-Kemik Suyu ile Brokoli Çorbası Yapımı ;


*Brokoli
*Tereyağı
*1 orta boy soğan
*1 orta boy havuç
*1diş sarımsak
*1 yemek kaşığı bulgur
*Kemik suyu
*Normal su
*Tuz (isteğe bağlı) (1 tatlı kaşığı koydum)
*Soğan, sarımsak, havuç, rendelenip tereyağında pembeleştirilir, ardından yıkanıp doğranmış brokoli eklenip 1-2 kez karıştırılır. Kemik suyu, normal su, tuz, bulgur, eklenip pişirilir. Pişen çorba blenderdan geçirilir.
*Kasabınızdan alacağınız kemiklere bir bedel ödemeyeceğinizi belirtmek isterim...




2 yorum:

  1. Süper olmuş. Hem kemik suyu yapan hem de bu tarifi paylaşan ellerinize sağlık :) detaylı bir tarif arıyordum, ilaç gibi geldi :D

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık. bir ilave yapmak istedim kemik suyuna sirke ve limon suyu eklerseniz kalsiyumun suya geçişi kolaylaşır.

    YanıtlaSil