4 Temmuz 2014 Cuma

Banvit-Toplantı Notlarım

Geçtiğimiz haftalarda instagramda Momosphere anneleri olarak katıldığımız Banvit toplantısından kısaca bahsetmiştim.

 

 

Banvit Kurumsal Gelişim ve İletişim Direktörü İlgi Görener merak ettiğimiz soruları yanıtladı ve doğru bildiğimiz yanlışlardan,asparagaslardan ve daha pek çok şeyden bahsetti.

Önce Banvit hakkında detaylı bilgi ve tarihçesi ardından tesislerinden fotoğraflar ve kullandıkları yemlerle ilgili tavukların kesimine kadar ne var ne yok bilgilendik.

Toplantıdan aklımın kenarında köşesinde tek bir soru kırıntısı kalmadan ayrılmış olmanın hafifliğiyle eve gelip biraz daha bilgi toplamaya devam ettim.Hatta ilk olarak annemi arayıp çocukken bize hangi marka tavuk yedirdiğini öğrenmek oldu ilk işim.Cevabı biliyordum aslında ama emin olmak istedim.Market alışverişim annemden ve babamdan geçen alışkanlıklarla sistematik bir hal adı bende.Örneğin şarküteride başlar en son temizlik malzemeleriyle sonlanır alışverişimiz gibi.Ve tabi tercih ettiğimiz markalarda.Son bir kaç senedir alışveriş yaptığım süpermarketin tavuk reyonunda beş on dakika tavukları inceleyip Banvit bulamayınca dönüyordum.Toplantıda öğrendim ki Banvit artık o marketle çalışmıyor ürünlerini online olarak www.banvitburada.com'dan satışa sunuyormuş.Siteyi sinevizyonda gördüğümde öncelikle sayfa görünümüne,ürünleri nasıl istediğinizden tutun kategori düzenine kadar her bir ayrıntıya bayıldım.Çoğu online siteye örnek olacak netlikte!

Siparişinizin hangi saat diliminde kapınızda olmasını istersiniz?

Dondurulmuş istermisiniz?

Bunları aldım bir de tarif alıyım istermisiniz?

Kapıda ödeme&Kredi Kartı ve daha bir sürü şey!

Benim en çok dikkatimi çekenler bunlar,burdaki linkten siteye bağlanıp sizin hoşunuza gidenleri yazabilirsiniz belki :) www.banvitburada.com

Yine toplantı sonrası eşime bahsettim Banvitburada.com'dan.Ertesi gün piknik programımız için sipariş verdik.Tam istediğimiz saat aralığında çaldı kapımız! Hemen hemen hepsinden azar azar sipariş vermiştim.Üzerlerinde ekmek kırıntısına bulanmış tavuklara bayıldık! Mangalda ağırlık ettir normalde fakat o hafta tavuğa doyduk ve uzun zamandır yiyememiş olmanın acısını çıkardık diyebilirim.Bu arada banvitburada.com da sadece piliç ürünleri yok et ürünleri ve benim en sevdiğim favorim dondurulmuş gözleme de var! :)

Tavukla ilgili hepimiz benzer ön yargılara sahibiz ben aklımdaki soruların yanıtlarını buldum ve içim rahat tüketiyorum.Eğer benim gibi önyargılarınızdan kurtulmak sorularınıza yanıt bulmak derdindeyseniz Banvit bu açığı kapatabilecek sorumluluğa ve donanıma sahip.

Toplantıda aldığım notlar belki yardımcı olabilir;

*Çiftlikte tavuklar veterinerler tarafından 7/24 inceleniyor.

*Sadece hasta tavuklara iyileşmeleri adına antibiyotik veriliyor.Ve antibiyotik kullanım süresi ortalama 10 gün.

*Antibiyotik hangi durumlarda veriliyor?

-Hasta olmaları durumunda reçete ile veriliyor.Ve sonrasında veteriner tavukta antibiyotik kırıntısı var mı diye kontrol ediyor.

*Tavuklar zemini sık sık temizlenen ortamda geziyorlar.

*Eskiden tavukların kesim süresi yaklaşık 90 gün iken şu an ortalama 40 gün.Çok uzun süre kesilmeyen tavuk kartlaşıyor ve pişme süresi uzuyor.Eskiden tavukların çok uzun sürede şimdi ise kısa sürede piştiğine dair gelen soruya yanıt olarak.

*Ürünlerin üzerinde bulunan barkodlardan izlenebilirlik sistemi ile ürünleri kendiniz denetleyebiliyorsunuz.

*Kesilebilirlik raporları alınıyor.

*Organik tavuk ortalama 70-80 gün arası kesiliyor.

*Banvit'in kesim süresi 40 gün sadece özel olarak Roaster tavukların kesim süresi uzun.Roaster yüksek kalitede ve ekstra gramajlı bir ürün.Uzun süre kesilmeyen tavuk şişmanlaşıp aynı zamanda yağlanıyor.

*Tavuklara verilen yemlerin %70'i GDO suz mısır %20 si ise soya.

*Gezen Tavuk söylemi üzerine;"1 tavuğun 8 metrekare alana ihtiyacı var.Ancak böyle bir ortamda gezme şansı yok.Böyle bir alan yok çünkü.

*Banvitte günde 500 bin tavuk kesiliyor.

*Arsenik yok.

Bizler Eylül ayında Banvit'in Balıkkesir Bandırmada bulunan tesisini ziyaret edip dinlediklerimizi bizzat gözlemleme şansı bulucaz.Sonrasında tekrar kendi gözlemlerimi paylaşıcam.

Ve kapanışta size bir akşam yemeği önerisi gelsin benden ;

Piliç Kadınbudu Köfte yanında fırında soslu elma dilim patates ve sebzeli pilav :)

Afiyetle ve sevgiyle...

 

2 yorum:

  1. Merhaba, Yazınızı dikkatle okudum. Bu dönemde benim aklımdaki en büyük soru bu tavukların GDO'suz yemle beslendiklerinden nasıl emin olacağız sorusu. Açıkçası %70 GDO'suz mısır ve %20 soya ifadesi beni rahatlatmıyor. Zira genetiği değiştirilmiş soya kullanıyor olabilirler. Mısırın GDO'suz olduğu konusunda dürüst olmayabilirler ve kalan %10'un ne olduğunu da bilmiyoruz. Ürünlerinin üstüne uluslararası akredite bir kuruluştan GDO'suz damgası vurmadıkları sürece benim için bu açıklamalar yeterli değil. Uluslararası bir kuruluş diyorum çünkü Türkiye'de %100 güvenilir şekilde GDO tespit edebilecek kapasitede bir kuruluş bildiğim kadarıyla yok. Bütün bildik tavuk üreticileri hep benzer açıklamaların arkasına sığınıyorlar. Sizde daha detaylı bilgi varsa paylaşırsanız sevinirim. Selamlar, Petek Onur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa sürede mail ile geri dönüş yapıcam.

      Sil